9 клас


Підручник: скачати
Сайт із заготовками завдань "Інформатика для всіх" https://sites.google.com/pu.org.ua/allinf?pli=1

Розділ 4. Бази даних

Практична робота №13. Автоматизоване створення запитів у базі даних

1. Відкрити сайт https://new.xeol.com.ua/lesson/57/category/6
2. Завантажити базу даних firma.mdb (покликання є на сторінці сайту)
3. Виконати завдання згідно умов за відеоуроком


Розділ 3. Табличний процесор




Практична робота "Розв'язування задач засобами табличного процесора"


1) с. 159, вправа 7
2) с. 134, вправа 9
3) с. 134, вправа 10



Практична робота "Вибирання даних в електронних таблицях"

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся вимог безпеки життєдіяльності та санітарно-гігієнічних норм.

1. Відкрийте вказаний учителем/учителькою файл (наприклад, Розділ 3\
Пункт 3.5\зразок практична 6.xlsx). Скачати файл
2. На аркуші Аркуш1 виконайте сортування таблиці за значеннями в стовпці 
Прізвище.
3. На аркуші Аркуш2 виконайте сортування таблиці за значеннями в кількох 
стовпцях в указаному порядку: Прізвище (за зростанням), Ім’я (за зростанням), Рік народження (за спаданням).
4. На аркуші Аркуш3 відобразіть дані про учнів, зріст яких понад 1 м 80 см, використавши фільтрування.
5. На аркуші Аркуш4 відобразіть дані про учнів, які відвідують гуртки малювання або співів, використавши фільтрування. 
6. На аркуші Аркуш5 знайдіть проміжні підсумки за значеннями в стовпці Маса 
учнів, які обчислення середньої та максимальної маси.
7. На аркуш Аркуш6 імпортуйте дані з текстового документа, вказаного вчителем/вчителькою (наприклад, Розділ 3\Пункт 3.5\зразок практична 6.txt), 
і знайдіть проміжні підсумки за значеннями останніх двох стовпців для обчислення кількості та суми.
8. Збережіть книгу у вашій папці у файлі з іменем практична 6.xlsx.



Заготовка "Функції-приклади"  Відкрито для перегляду, зробіть копію або завантажте


Практична робота №7. Використання логічних, математичних та статистичних функцій табличного процесора

Завдання для практичної роботи:
1. Задача про ціну товару. Ціна товару (нехай буде 100 умовних одиниць) спочатку піднялась на 10%, потім опустилась на 10%, якою стала ціна після цього?
2. Відкрийте аркуш з книги заготовки під назвою "Скопіюйте дані". Заповніть дані (ПІБ) та вставте формули.
3. Відкрийте аркуш під назвою "Прапорці", заповніть колонку "Товар" повністю, ознайомтеся з формулою у рядку "Сума виділених" та поясніть її синтаксис. Додайте комірку з сумою усіх цін товарів дешевших за 10, використовуючи вивчену формулу.

Пройти тестування https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5840233

Створення і форматування текстових документів з графічними об'єктами, списками, таблицями




Розділ "Алгоритми та програми. Списки в Python"

Оформлення звіту програми - вікторини

Чернівецький ліцей № 12 «Ювілейний» Чернівецької міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема проєкту:

«Вікторина для вчителя»

 

 

 

 

Виконали: учні 9-В класу ПІБ

Перевірила: Аністратенко Т.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2025

Опис проєкту

Проєкт створено мовою програмування Python. Середовище програмування Pydroid3

Режим консольний, гра розрахована на учнів 8-10 класів закладів загальної середньої освіти. Всього запитань 5, до кожного запитання є 3 варіанти відповіді. Темою для запитань є футбол. Користувач можете використати програму для тестування друзів або запропонувати вчителю пограти.

Питання та відповіді (номер правильної відповіді позначено *)

 ................................... 

Текст програмного коду

..............................

 

 

Результати виконання

 

............................

 

Приклад програми-вікторини

bal=0

print ("Скільки буде 2*2?")

print("1. 4")

print("2. 5")

print("3. Скільки вам треба")

s=input()

if s=="1":

    print("Вірно")

    bal+=1

print ("Скільки буде 2*2?")

print("1. 4")

print("2. 5")

print("3. Скільки вам треба")

s=input()

if s=="1":

    print("Вірно")

    bal+=1

print ("Скільки буде 2*2?")

print("1. 4")

print("2. 5")

print("3. Скільки вам треба")

s=input()

if s=="1":

    print("Вірно")

    bal+=1

print ("Скільки буде 2*2?")

print("1. 4")

print("2. 5")

print("3. Скільки вам треба")

s=input()

if s=="1":

    print("Вірно")

    bal+=1

print ("bal=", bal)

Бібліотеки  та модулі

     Мова програмування Python має велику кількість бібліотек і модулів, які значно розширюють її функціональність та роблять Python однією з найпопулярніших мов програмування в світі. Від вбудованих модулів, таких як math, random та calendar, які надають базові математичні функції, генерацію випадкових чисел та роботу з календарем, до сторонніх бібліотек, які охоплюють різні галузі, такі як наука, веб-розробка, обробка і багато іншого.

https://vseosvita.ua/test/start/auw077

Порівняння методів сортування:

def selection_sort(arr):
    n = len(arr)
    operations = 0
    print("Selection Sort:")
    for i in range(n):
        min_idx = i
        for j in range(i + 1, n):
            operations += 1
            if arr[j] < arr[min_idx]:
                min_idx = j
        arr[i], arr[min_idx] = arr[min_idx], arr[i]
        operations += 3 # обмін значень
        print(f"Step {i + 1}: {arr}")
    print(f"Total operations: {operations}\n")
    return operations


def bubble_sort(arr):
    n = len(arr)
    operations = 0
    print("Bubble Sort:")
    for i in range(n):
        for j in range(0, n - i - 1):
            operations += 1
            if arr[j] > arr[j + 1]:
                arr[j], arr[j + 1] = arr[j + 1], arr[j]
                operations += 3 # обмін значень
        print(f"Step {i + 1}: {arr}")
    print(f"Total operations: {operations}\n")
    return operations


# Заданий масив
initial_array = [64, 34, 25, 12, 22, 11, 90]

# Копії масиву для кожного алгоритму
array_for_selection = initial_array[:]
array_for_bubble = initial_array[:]

# Виконання алгоритмів
selection_operations = selection_sort(array_for_selection)
bubble_operations = bubble_sort(array_for_bubble)

# Порівняння кількості операцій
print(f"Selection Sort operations: {selection_operations}")
print(f"Bubble Sort operations: {bubble_operations}")

Розділ «Програмне забезпечення та інформаційна безпека» 

Класифікація програмного забезпечення (с. 6, малюнок-схема класифікації)

Операційні системи, їхні різновиди. Драйвери. (записати назви основних ОС та знати, що таке драйвер).





Хід роботи:
1. Зберіть всі учнівськи роботи з робочого столу та перемістіть їх в папку з назвою "Робочий стіл дата"
2. Заархівуйте папку, перемістіть архів на робочий диск (не системний !)
    Перегляньте властивості архіву та занотуйте коефіцієнт стиснення. 
3. Проведіть експеримент із багатократним збереженням картинки у форматі JPEG.

Дайте відповіді на питання (письмово): 
  • Для яких файлів здійснюється стиснення з втратами та стиснення без втрат? Наведіть приклади.
  • Які висновки можна зробити після проведеного дослідження зі збереженням картинки?
  • Яке обмеження на розмір вкладення є в Gmail?
  • Які ви знаєте параметри відтворення відео онлайн?



Захист пристроїв із Windows 10 та 11 (найпоширеніші версії) здійснюється за допомогою служби “Безпека у Windows”. Шукаємо її таким шляхом: Налаштування – Оновлення та захист – Безпека у Windows (або відразу через Пошук). Зокрема, тут можна налаштувати та перевірити: Захист від вірусів і загроз.

Практична "Безпека в інформаційних системах" 12.10.2023







Розділ "Опрацювання табличних даних"




36     


Електронна таблиця як засіб подання відомостей про однотипні об’єкти
Заготовки для вправ на повторення (з підручника) 
https://drive.google.com/drive/folders/1YuAoy4rwk6mugiiApMvXSrAUrxZVspBt

Завдання на повторення основних можливостей електронних таблиць
37 Практична робота №6. Використання умовного форматування
38
Абсолютні та мішані посилання
Розв'язування практичних завдань: адресація, формули
39
Логічні, математичні та статистичні функції   Заготовки для ПР
Приклад з прапорцями (знайти суму виділених)
Приклад з оцінками (початковий, середній, достатній та високий рівень)
40 Діаграми. Вибір типу та побудова діаграм. Зображення рядів даних
41 Сортування 

42


43
Прості та розширені фільтри
Заготовки для практичних вправ (з підручника):
https://drive.google.com/drive/folders/1MddKoIZwRvR8mmqtEJmKYk7HhAmYXQEh



Обчислення підсумків. 

Зразки для виконання вправ з підручника:
https://drive.google.com/drive/folders/1nAkOXbnfAuEVnxEkcNdoibL9B5sbeJT-

Завдання: 

Відкрийте файл Peryferiya.xls. Таблиця "Периферія" Використовуючи формули, обчисліть:

  1. Кількість моніторів фірми PHILIPS,  які коштують менше 5000 грн. Результат виведіть на аркуші монітори в комірці E119; (підказка: використайте фільтр для стовпця з назвами, всі монітори PHILIPS є у суміжному діапазоні, тому можна використати функцію COUNTIF (СЧЕТЕСЛИ(діапазон; критерій))

  2. Кількість мишок виробника Lexma, що знаходяться на Складі магазину й ціна яких більша за 140 грн. Результат виведіть на аркуші мишки в комірці D119 (підказка: сортування та фільтр не допоможуть, тому що всі мишки Lexma не знаходяться у суміжних клітинках, отже на основі всієї таблиці скористаємося функціїє для обчислення кількості за багатьма умовами COUNTIFS  СЧЕТЕСЛИМН(діапазон1; критерій1;діапазон2; критерій2; діапазон3; критерій3)

  3. Загальну вартість клавіатур кожного виробника;

4. Знайдіть за допомогою інструменту "Проміжні підсумки" кількість пристроїв по виробниках.

Довідка по проміжних підсумках 


44 Розв’язування задач засобами табличного процесора
Задача про банківський вклад з доповненням. Задана сума, яку ви поклали на депозит, відомий річний відсоток, кількість років. Знайти суму, що накопичиться за цей період, визначити, яку треба суму покласти, щоб отримати бажану.
45 Експорт та імпорт електронних таблиць
46 Підготовка наборів даних для перевірки твердження/гіпотези
47 Аналіз даних та представлення результату дослідження



Бази даних. Системи керування базами даних



48 Поняття та призначення баз даних (П.4.1)
49 Системи керування базами даних (П.4.1)
50 Подання даних у багатотабличних БД та в електронних таблицях
51 Поняття таблиці, поля, запису, ключа таблиці (П.4.2)
52 Додавання, видалення, редагування даних у базі
53 Фільтрація та сортування даних у таблицях (П.4.4)
54 Автоматизоване створення запитів у базі даних (П.4.5)
55
Переваги використання баз даних в інформаційних системах (описати АІС для продажу квитків у кінотеатрі, авіаквитків)



3D-графіка

56 Тривимірна графіка. Принципи тривимірної навігації

57 Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою
58 Додавання тривимірних примітивів
59 Операції з 3-D об’єктами
60 Екструдування форми об’єкта
Практична робота "Будинок"
61 Вершини, ребра, грані. Графічні текстури

Моделювання великодньої паски

62 Текстові об’єкти та їх редагування
63 Анімація. Переміщення по кадрах. Шкала часу
https://youtu.be/fEfsR3JLgy0?si=awDHTKkQ9B6a8vfJ
64 Рендеринг тривимірної сцени
65 Поняття про 3D-друк
66 Роль інформаційних технологій для розвитку науки й суспільства
67 Планування проекту, збір та аналіз даних
68 Підготовка прототипу
69 Презентація виконаних проектів
70 Повторення та узагальнення вивченого

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Початок роботи на e-olimp

Тиждень безпеки в Інтернеті