Плани уроків

7 клас, «Інформатика», урок № 25, вчитель Аністратенко Т.В.
Тема уроку: Практична робота 8. Створення діаграм. Аналіз даних, поданих на діаграмі
Знання: призначення діаграм різного виду, аналіз даних, поданих за допомогою діаграми.
Діяльність: практичні навички створення діаграми
Цінність: усвідомлення ролі інформатики в житті людини та важливості її вивчення, розвиток уважності, спостережливості та аналітичного мислення, поглиблення розуміння особистої участі та відповідальності у розпорядженні власними та родинними фінансами.
Використання наскрізної лінії: «Громадянська відповідальність»
ТЗН: ПК, MS Office Excel 2010
Тип уроку: комбінований урок
Посібники та джерела:
1.      Інформатика : підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Й. Я. Ривкінд [та ін.]. — Київ : Генеза, 2015. — 240 с. : іл.
2.      Посібник «Громадянська відповідальність». Електронний ресурс. Режим доступу http://ukr.theewc.org/Content/What-we-do/Demokratichna-shkola/Gromadyans-ka-vidpovidal-nist

Хід уроку
1.      Організаційний момент (1 хв.). Перевірка готовності до уроку.
2.      Мотивація навчальної діяльності (1 хв.). Оголошення теми та мети уроку, критеріїв оцінювання практичної роботи:

        оцінка «відмінно» – повне та самостійне виконання всі практичних завдань в межах виділеного часу;
        оцінка  «добре» – виконання всіх практичних завдань з допомогою вчителя;
        оцінка «задовільно» – часткове виконання завдань, виконане не менше  60% роботи
        оцінка «незадовільно» – виконано менше половини завдань.

3.      Актуалізація опорних знань (3 хв.). Основне призначення табличного процесора (Автоматизація обчислень). Що таке діаграма? (Графічна візуалізація числових даних). Які види діаграм ви знаєте? (Кругові, стовпчикові або гістограми, графіки).
4.      Інструктаж з БЖД та ОП, інструкція № 41. Виконання практичних завдань (15 хв.) ([1],c.137-138).

Постановка задачі для виконання практичної роботи.
-          Відкрити файл «Практична 7», створений під час виконання попередньої практичної роботи, в якому обчислюється витрати електроенергії по місяцях;
-          Створити діаграму за числовими даними, самостійно обравши тип діаграми;
-          Проаналізувати дані, відповівши на наступні запитання: в якому місяці витрачено найбільше електроенергії (найменше)? Чи відображено на діаграмі відсоткові співвідношення величин? Чому ви обрали даний тип діаграми?
-          Зберегти результати практичної роботи в робочому каталозі.



Очікуваний результат виконання практичної роботи:

      

5.      Вправа «Наше майбутнє» (17 хв.) .
Використані матеріали: Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді «Компас», с. 214–217.
Мета: Поглибити розуміння особистої участі та відповідальності у розпорядженні власними та родинними фінансами.
Інструкція
1)   Попросити учнів пригадати, яку роль у їхньому житті відіграє електроенергія? Які потреби сучасної людини допомагає задовольнити її використання?
2)   Наголосити на тому, що виробництво електроенергії потребує значних матеріальних затрат, а на її використання кожна родина витрачає певну частку сімейного бюджету. Запропонуйте учням проаналізувати графік «Витрати на оплату електроенергії».
3)   Об’єднати учнів у малі групи. Запропонувати обговорити та визначити:


q  Чому проблема енергозбереження є особливо актуальною в сучасному світі?
q  Яким чином можна скоротити витрати сімейного бюджету на електроенергію?

Обговорення

Ø  Від кого, на вашу думку, залежить вирішення проблеми енергозбереження?
Ø  Що, на вашу думку, можете зробити ви для зменшення фінансових витрат на електроенергію?

Підсумки
Підведення до висновку про необхідність особистої участі та відповідальність кожного за фінансове становище родини.
6.      Підсумки уроку (3 хв.). Обговорення складних та успішних моментів діяльності.
Домашнє завдання. Опрацювати § 4.6, повторити елементи діаграм.

9 клас
План-конспект уроку інформатики в 9 класі

Урок №_50_                                                                                    Дата ___16.03.2018____
Тема: Проектування структури та інформаційного наповнення сайту
Мета:
навчальна: вивчити основні елементи структури веб-сторінки, етапи проектування веб-сайту та інструменти он-лайн-системи конструювання сайтів.
розвивальна: формувати науковий світогляд, розвивати вміння структурувати задану інформацію, розвивати  навички розробки гармонійного та естетичного дизайну подання інформації.
виховна: виховувати екологічну культуру як невід'ємну складову загальнолюдської культури, відчуття кольору та художні вміння як компоненти естетичної культури.
Знання: основні елементи структури веб-сторінки, етапи проектування веб-сайту на задану тему.
Діяльність: створення веб-сайту засобами он-лайн системи конструювання сайтів.
Цінність: усвідомлення ролі інформаційних технологій в житті людини та соціуму.
Технічні засоби, обладнання та допоміжні матеріали: ПК, програмне забезпечення MS Word, браузер, он-лайн система конструювання сайтів «Google sites», допоміжні матеріали у вигляді документів різного формату (текстові, зображення, аудіо, відео) на тему «Головні екологічні проблеми України».
Тип уроку: урок нових знань, комбінований урок.
Хід уроку
1.      Організаційний момент. Перевірка присутності та готовності до уроку. Староста класу (відповідальний учень)  подає список відсутніх.
2.      Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку.
Слово учителя. Досить велика кількість людей створюють сайти заради розваги та за інтересами для популяризації своїх хобі: просто клуби по інтересам для відносно вузького або і широкого кола відвідувачів. Зараз будь-яка людина здатна зробити сайт своїми зусиллями завдяки існуванню різноманітних конструкторів сайтів та систем управління контентом (CMS). Це зовсім не важко, варто лише вибрати платформу, що задовольнить потреби найбільш повно. Згодом ваші проекти можуть стати комерційними.
3.      Актуалізація опорних знань. Що таке дизайн, верстка, які основні принципи дизайну презентацій?
4.      Пояснення нового матеріалу.
І елементи структури веб-сторінок: контент, елементи навігації, дизайн. Учням пропонується переглянути приклад веб-сторінки:
Учитель пропонує учням назвати основні елементи структури в даному прикладі.

Розрізняють лінійну, ієрархічну та довільну внутрішню структуру сайту. Лінійну (послідовну) структуру веб-сайту доцільно використовувати в разі послідовного надання відомостей, ця структура є найпростішою.
При ієрархічній, або деревоподібній, структурі створюється одна головна сторінка, яка не має попередніх, решта сторінок має лише одну попередню сторінку.
При довільній структурі кожна сторінка може містити посилання на довільну кількість сторінок сайту. Така структура найкраще підходить для сайтів, що містять різні за тематикою матеріали: каталогів, зібрань статей з різних тем або добірок посилань. Прикладом такої структури є сайт Бібліотека української літератури (www.ukrlib.com.ua).
На практиці майже завжди використовується поєднання деревоподібної та послідовної структур, тобто гібридна структура.
Інколи розглядають мережеву структуру, що базується на побудові системи такої навігації сайта, коли між вертикальними й горизонтальним елементами (сторінками) є взаємний зв’язок і можливість швидкого переходу з однієї сторінки на іншу без додаткової необхідності відвідування проміжних сторінок. Розглянемо сайт під назвою «ECO TOWN» (http://ecotown.com.ua/).

Учитель демонструє навігацію сторінками сайту, коментуючи елементи керування та називає теми сторінок веб-сайту. Учні переглядають та визначають тип структури сайту. Можна зупинитись на одній із сторінок, яка буде найбільш цікавою та актуальною для аудиторії, наприклад, ознайомитись екорейтингом областей України «Де в Україні легко дихається» або дізнатись, наскільки широко використовують в Україні альтернативні джерела електроенергії.
Зовнішня структура визначає спосіб розміщення відомостей на сторінці при виборі кожного пункту меню.
Навігація по сайту має бути простою та зрозумілою: користувач у будь-який час повинен знати відповіді на такі питання: Де він перебуває? Куди можна піти? Як туди дістатися? Як повернутися назад?
ІІ етапи створення веб-сайту

Оскільки он-лайн-системи конструювання пропонують одночасне безкоштовне розміщення сайту в мережі Інтернет, розглянемо сервіс «Нові Google-сайти». Нові сайти є частиною Google-диску, отже їх налаштування, наприклад, параметри спільного доступу, визначаються налаштуваннями диску. Для конструювання сайту заходимо у свій Google-акаунт, в меню вибираємо Google диск

Далі натискаємо у верхньому лівому кутку кнопку «Створити» («Создать»), у списку, що розкривається, знаходимо пункт «Google сайти»

У вікні, що відкрилося, проектуємо сторінку майбутнього веб-сайту.

Робота з підручником. У підручнику «Інформатика 9 клас», автор на сторінці 263 описано досить детально, як можна обрати назву сайту та шаблон оформлення. Для того щоб покращити наш вибір, ознайомимся з темою нашого майбутнього веб-сайту.
На розгляд учнів пропонуються допоміжні матеріали, в яких описано основні екологічні проблеми України, задані посилання на відповідні медіа-файли (див. додаток 1).
Завдання для учнів: 1) придумати назву сайту; 2) визначити структуру сайту та побудувати карту сайту за допомогою організаційної діаграми або у вигляді схеми на дошці, або самостійно у зошитах чи аркушах формату А4; 3) визначити, які з запропонованих матеріалів слід розмістити но головній сторінці сайту, обґрунтувати свою думку; 4) які елементи управління із розглянутих в підручнику ви би розмістили на власному сайті заданої тематики, обґрунтуйте свою думку.

5.      Закріплення. Інструктаж з безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером. Виконання практичних вправ за комп’ютером.
Завдання: створити головну сторінку сайту, підібравши для неї матеріали з допоміжних (допоміжні матеріали можна розмістити у паці на робочому столі або на блозі вчителя інформатики, або відкрити доступ до них на Google диску).
6.      Підсумки уроку. Рефлексія. Заповнення невеличкої анкети, яку можна запропонувати учням у вигляді Google-форми або роздати у паперовому вигляді. Вигляд формизображено на рисунку:

7.      Домашнє завдання: опрацювати § 9.3, підготувати повідомлення про правила дизайну сайтів.



ДОДАТОК
Допоміжні матеріали
Стихійні сміттєзвалища – одна з найбільших екологічних проблем Чернівецької області


Відеоматеріали: ПРО ЕКОЛОГІЧНИЙ СТАН НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ https://www.youtube.com/watch?v=uo-brNLaaJI

Екологічні проблеми ландшафтів Чернівецької області
Територія Чернівецької області знаходиться в зоні стику двох великих тектонічних структур: Карпатської гірської споруди та Східноєвропейської платформи. Тому її ландшафтна структура є не тільки надзвичайно складною, а й динамічною. Неоднорідна геологічна будова, складні орографічні умови, особливий гідрокліматичний режим гірських і передгірних регіонів області сприяють розвитку й активізації багатьох небезпечних фізико-географічних процесів (зсувів, пливунів, карстових і суфозійних явищ), виникненню катастрофічних паводків, повеней, наводнень, несприятливих метеорологічних явищ. Це призводить до величезних матеріальних і моральних збитків.

Область займає 4 місце в Україні по водозабезпеченості. Водні ресурси разом із транзитним стоком становлять близько 10 км3 Найбільшими річками, які протікають на її території, є Дністер (1,1 тис. га), Прут (1,5 тис. га), Сірет (0,6 тис. га), Черемош (0,5 тис. га). На Дністрі створено водосховище Дністровського комплексного гідровузла площею 14,2 тис. га та ємністю повного обʼєму 3,1 км3, з якого на територію області припадає 6,0 тис. га.
Дністорвське водосховище

Ґрунти у Чернівецькій області можна обʼєднати в такі ос­новні типи та підтипи: 1) дерново-підзолисті (поверхнево-оглеєні та сильноглейові); 2) сірі опідзолені (ясно-сірі, сірі та темно-сірі); 3) чорно­земи (опідзолені, глибокі та неглибокі малогумусні); 4) гідроморфні (лучні, лучно-болотні та болотні); 5) дернові; 6) гірські (буроземно-підзолисті, бурі та дерново-буроземні).
Велике значення в економічному і соціальному розвитку області мають ліси, що є джерелом деревини і продуктів недеревної рослинності (рис. 23). Загальна площа лісів складає 258 тис. га. Основними лісовими породами є ялина, бук, ялиця і дуб.
Ландшафти НПП «Вижницький»

На території області структуру небезпечних екзогенних геологічних процесів в основному становлять повені та паводки, зсуви, карстоутворення, селі та річкова ерозія.
Особливо значних збитків зазнає Чернівецька область від повеней та паводків, частота яких протягом останнього десятиріччя значно збільшилась. Так, протягом 2008–2010 рр. територія західної України двічі потерпала від літніх повеней, що носили катастрофічний характер, як за масштабами прояву, так і за розмірами завданої шкоди.
У липні 2008 року на території Львівської, Закарпатської, Тернопільської, Чернівецької та Івано-Франківської областей було підтоплено 40601 житловий будинок і 33882 га сільськогосподарських угідь, пошкоджено 360 автомобільних і 561 пішохідних містів, розмито 680,61 км автомобільних доріг. Загальні збитки від повені оцінювалися на суму 3–4 млрд гривень. Внаслідок цього відбулися зміни як якісного, так і кількісного складу земельних ресурсів.
Річка Прут після сильних опадів

Поряд із повенями значної екологічної та економічної шкоди Чернівецькій області завдають зсуви. Тут зафіксовано 1612 зсувних ділянок, більшість із яких є тимчасово-стабілізованими давніми зсувами загальною площею 73215 га, з них 240 активних зсувів на площі 26040 га. Останні катастрофічні активізації зсувів відбувалися в 1969, 1979 році, навесні 1996, влітку 2008, 2010 років та на початку 2011 року.


Зсуви в Чернівцях

Наступним екзогенним процесом, що спричинений як природнім, так і антропогенним впливом на довкілля, є карст. Площа його розповсюдження на території краю досягає 23700 га, де кількість проявів становить до 4 одиниць на 1 га. Активні карстові процеси поширені на площі 4900 га. Відкритий активний прояв карстового процесу спостерігається на окремих ділянках в межах сіл: Киселів та Кліводин Кіцманського району, Веренчанка, Товтри та Погорілівка Заставнівського району, Мамалига, Подвірна, Несвоя Новоселицького району, Данківці, Дарабани, Рашків Хотинського району
Окрім того, в області нараховують близько 70 селевих водотоків, які розповсюджені в гірській її частині та у Вижницькому й Путильському районах. Останні руйнівні прояви цього процесу були зафіксовані в 1999 р., проте відсутність регіональної активізації селів протягом останніх 35–40 рр. призвела до значного накопичення камʼяного матеріалу в руслах середніх та малих потоків, який може бути втягнутий в селеві потоки.
Наслідки сходження селевих потоків на Буковині

У межах Чернівецької області переробка берегів спостерігається на правому схилі Дністровського водосховища довжиною близько 80 км. Кількісні характеристики цього процесу мало вивчені. Річкова ерозія відмічена в басейнах річок Прут, Черемош, Сірет по всій їх довжині, приймаючи активну участь у процесі рельєфоутворення всієї території.
На особливу увагу при аналізі розвитку річкової ерозії заслуговує питання неконтрольованого відбору піщано-гравійних сумішей з русел рік Прут, Черемош, Сірет та їх приток. Інтенсивний відбір гравію безпосередньо з русел рік призвів до значного загального пониження базисів ерозії річок, що в умовах інших інтенсивних процесів рельєфоутворення призводить до пониження стійкості схилів та зміни гідрогеологічного режиму басейнів річок. Наслідком цього процесу є активізація зсувів та бокової ерозії, а також виснаження водоносних горизонтів.
Окрім проблем природного походження, значний негативний вплив на екологічну ситуацію здійснює розвиток промисловості, транспорту, комунального та сільського господарств; залучення до господарського обігу все більшої кількості природних ресурсів визначають стан екологічної ситуації краю. З антропогенним фактором повʼязують такі екологічні проблеми, як:
– деградація та зниження родючості грунтів, зсувні процеси;
– забруднення водних обʼєктів стічними водам;
– розміщення та утилізація відходів;
– проведення лісозаготівельних робіт в лісах Карпатського регіону.
Деградація та зниження родючості грунтів, зсувні процеси, інтенсивний розвиток сільського господарства, хвилястий рельєф території призвів до значної ерозії ґрунтів: з 92,3 тис. га в 1959 році до понад 200 тис. га за останні роки з наявних 472,8 тис. га сільськогосподарських угідь області. Вміст гумусу в ґрунтах області за 5 років знизився на 0,1 % – з 2,5 до 2,4 %, На території області нараховується 1358 зсувонебезпечних ділянок площею до 1 тис. км2, з яких 15 знаходяться в своїй активній формі, 1,8 тис. карсто-небезпечних дільниць, а також близько 100 селенебезпечних потоків.
Забруднення водних обʼєктів стічними водам, очисні споруди, які в більшості морально та фізично застарілі, не забезпечують очистки стічних вод, викликає занепокоєння транзитне забруднення, в р. Дністер (перед Чернівецьким водозабором) скидається значна кількість забруднених вод з підприємств Івано-Франківської, Львівської та Тернопільської областей. Мають місце порушення правил господарювання в прибережних захисних смугах водних обʼєктів.
Розміщення та утилізація відходів: щорічно в народному господарстві області утворюється до 100 і більше тис. тонн промислових і побутових відходів, значна частина яких на сьогоднішній день ще не знаходить застосування як вторинна сировина, в окремих населених пунктах через відсутності належного фінансування не відповідають нормам екологічної безпеки сільські сміттєзвалища.
Проведення лісозаготівельних робіт в лісах Карпатського регіону, з понад 430 тис. м3 заготовленої деревини по головному користування біля 300 тис. м3 припадає на ліси гірської та передгірської зон, рубки проводяться на основі розрахункової лісосіки, тобто вибирається деревної маси менше, ніж її приростає, проте при заготівлі лісу завдається значна шкода природі – забруднення гірських річок і потоків та ерозія ґрунтів на гірських схилах. Це повʼязано з тим, що в регіоні заготівля деревини майже на 50 %, а в Путильському районі – на 90 і більше відсотків, проводиться шляхом суцільних вирубок із застосуванням гусеничної техніки.



5 клас
Урок № 1       Дата: 05.09.2017

Тема: Інформаційні процеси та системи. Повідомлення, дані, інформація, шум. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.
Мета:  -навчальна: засвоїти поняття інформаційного процесу, інформації, повідомлення, шуму;
-розвиваюча: усвідомлення ролі ІТ-технологій в житті людини;
-виховна: виховувати пізнавальний інтерес до інформатики, толерантність та взаємоповагу.
Хід уроку
Організаційний момент. Знайомство з учнями, перевірка готовності до уроку: підручники, зошити, ручки.
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі.
Актуалізація опорних знань (як ми можемо отримати повідомлення?, про що «розповідають» сигнали світлофора?, які дорожні знаки ви знаєте? як домашні тварини повідомляють вас про свої потреби? )
Пояснення матеріалу.
Інформація – це відомості стосовно осіб, предметів, фактів, подій, явищ і процесів незалежно від форми їх подання.

Інформація має такі властивості

Цінність – це максимально можлива користь для досягнення мети.
Достовірність – правдивість уявлень про джерело інформації.
Повнота – ступінь подробиць в уявленнях про предмет.
Актуальність – відповідність поточному моменту часу.
Доступність  - здатність споживача сприймати формацію.
Об’єктивність – відображення зовнішнього світу, який існує незалежно від сприймача.
Інформація передається за допомогою повідомлень.
Повідомлення складаються з матеріальних носіїв: знаків(записи на папері, книги), сигналів(світлофор, маяк), фізичних процесів, які змінюються з часом. (записати)
Людина сприймає інформацію(повідомлення) за допомогою своїх органів чуття.
Візуальне сприйняття інформації – це текстова інформація, числова інформація та графічна інформація. Давайте наведемо з Вами приклади…..
Звукове сприйняття інформації – це мова, музична композиція, сигнали. Давайте наведемо з Вами приклади…..(Вчитель вмикає сигнал СОС, пропонує впізнати)
Тактильна інформація  - за допомогою дотику. Давайте наведемо з Вами приклади…..
Нюхова інформація – за допомогою носа. Давайте наведемо з Вами приклади…..
Смакова інформація – за допомогою смаку(язик). Давайте наведемо з Вами приклади…..
Одну і ту ж інформацію можна передавати різними мовами, усно та письмово або у вигляді малюнку. Сприйматися інформація (повідомлення) може також по різному. Наприклад, кивок голови згори вниз у нас означає слово «Так», а у Болгарії слово «Ні». Або слово «коса» також має три значення коса дівчини, коса на річці та коса для скосу трави. Таким чином інформація залежить від того, як трактується повідомлення і за допомогою чого воно передається.
Якщо повідомлення не несе корисної інформації, то воно несе шум.(записати)
Інформація може перетворюватися в шум і навпаки. Наприклад, якщо ми бачимо кожен день безліч реклами, то ми її сприймаємо, як шум, але якщо нам щось потрібне (меблі, одежа, ПК), то ми починаємо прислуховуватись реклами. В цьому випадку шум перетворюється в інформацію.
Форми подачі інформації бувають: текстова, графічна, звукова, числова, мультимедійна(кіно), керуюча(інструкції, команди). (записати)
Серед способів подачі інформації:  мова(усний обмін інформацією), писемність, преса, книги, радіо, кіно, телебачення, комп’ютер. (записати)
Закріплення матеріалу. Обговорити прийняття рішення про недільну прогулянку: яку інформацію потрібно знати для цього?
ДЗ: с. 10, вправа 12.
7 клас


Урок 1. Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування. Електронна адреса поштової скриньки. Створення електронної скриньки.
Дата проведення: 5.09.2017
МЕТА УРОКУ:
Ознайомити учнів з основними поняттями, принципами функціонування електронної пошти та роботою з електронною скринькою і листуванням.
Розвивати в учнів практичні навички роботи з електронною поштою та електронним листуванням.
Сприяти вихованню культури поведінки, сумлінності, відповідальності при виконанні завдань.
ОБЛАДНАННЯ: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, програмне забезпечення, роздатковий матеріал.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нового матеріалу.
ВИД УРОКУ: розповідь з елементами демонстрації роботи з програмним забезпеченням.
ХІД УРОКУ
1.    Організаційний момент
2.    Актуалізація опорних знань. Повторення матеріалу за 6 клас. Тестування.
3.    Мотивація навчальної діяльності. З тих пір, коли з'явилася писемність, люди не переставали писати один одному листи. В них вони повідомляли про новини, про радість, про смуток, виражали свої емоції та почуття. В 20-му столітті одним з винаходів стала електронна пошта.  Тема, яку ми починаємо вивчати, має назву «Поштова служба Інтернету. Електронна скринька та електронне листування».
4.    Вивчення нового матеріалу. Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті. Пояснення вчителя з елементами демонстрування або самостійна робота учнів з джерелом інформації. Найпопулярнішою після веб-службою Інтернету є електронна пошта. Для користування електронною поштою необхідні різні засоби: комп’ютерні пристрої і мережі, спеціальні програми й відповідні правила (протоколи), за якими здійснюватиметься обмін електронними листами.
Електронна пошта (e-mail) — це сукупність засобів, призначених для обміну електронними листами між користувачами комп’ютерної мережі.
При звичайному листуванні спершу необхідно підготувати лист, покласти його в конверт, зазначити адресу отримувача листа та адресу відправника.
При електронному листуванні це роблять за допомогою спеціальної програми. Написаного листа зазвичай опускають у поштову скриньку,
а електронний лист відправляють на поштовий сервер, що забезпечує надсилання всіх листів за відповідною адресою.
Поштовий сервер — це комп’ютер і відповідне програмне забезпечення, за допомогою якого підтримується робота електронної пошти.
Найпростішим способом отримання власної електронної поштової скриньки є використання одного з безкоштовних поштових серверів, наприклад:
українських:
mail.ukr.net, webmail.meta.ua, mail.oboz.ua, mail.i.ua,mail.bigmir.net ;
міжнародних: hotmail.com, mail.yahoo.com, gmail.com.
Щоб листуватися електронною поштою, потрібно мати доступ до комп’ютерної мережі, доступ до поштового сервера та знати адресу електронної скриньки адресата.
Адреса електронної пошти Вона складається із двох частин, розділених символом @. Цей символ часто називають «ет», «а_комерційне», «собака» тощо.
Перша частина адреси — це ім’я поштової скриньки користувача, а друга — ім’я поштового сервера, на якому розташована поштова скринька.
<ім’я_поштової_скриньки_користувача>@
< ім’я_поштового_сервера>
Наприклад:
inna@i.ua
petrov.d@ukr.net
danilo@gmail.com
Реєстрація електронної скриньки
На головній сторінці будь-якого поштового сервера (мал. 1.1) надається можливість доступу до скриньки, створеної на цьому сервері, та реєстрації нової поштової скриньки.
Для реєстрації поштові сервери пропонують прийняти угоду про використання поштової скриньки, у якій користувач має підтвердити свої наміри надати правдиві відомості про себе,
не використовувати поштову скриньку для здійснення проти законних дій, а також дій, що суперечать мережному етикету.
Якщо користувач погоджується із запропонованими умовами, на екрані відобразиться сторінка, що містить анкету, яку потрібно заповнити.
Користувач заповнює її лише один раз при створенні скриньки.
Деякі поля анкети є обов’язковими для заповнення. Як правило, вони позначені зірочкою.
Одним із обов’язкових полів є адреса поштової скриньки, яку користувач має намір створити. Вона обирається за бажанням користувача. Як правило, ліва частина адреси поштової скриньки відображає ім’я користувача, його прізвище або вибирається довільно. Її називають логіном. Фактично цим ім’ям називають папку, у якій зберігається на сервері вся кореспонденція користувача…
Вміст електронної поштової скриньки
Щоб переглянути вміст електронної поштової скриньки, потрібно:
        Відкрити сторінку веб-сайта сервера поштової служби, на якому створено поштову скриньку.
        Увести логін і пароль користувача у відповідні поля.
        Вибрати кнопку Увійти або подібну.
Вигляд вікна електронної поштової скриньки відрізняється на різних серверах поштової служби, але всі вони мають подібні об’єкти.
У центральній частині вікна відображається список листів вибраної
папки. Під час відкриття поштової скриньки автоматично виводиться список листів папки вхідні. Вибравши ліворуч у списку ім’я іншої папки,можна побачити її вміст. Дані про непрочитані листи відображаються напівжирним накресленням.
Про кожний з листів у відповідному рядку списку наведено, як правило, такі дані:
    логін, ім’я або поштова адреса відправника;
    тема листа, яка стисло характеризує його вміст;
    дата та час відправлення листа та інше.
Cтворення, надсилання, відкривання електронних листів
Для створення нового листа потрібно вибрати відповідне гіперпосилання або кнопку у вікні електронної поштової скриньки
(Учні опрацьовують матеріал підручника ст.. 6-11)
5.       Фізкультхвилинка
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження
6.      ЗАКРІПЛЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Опитування
.  Поясніть, для чого використовують електронну пошту?
 . Що таке електронний лист?
. Навести приклади різних поштових сервісів.
. Поясніть, з яких частин складається адреса електронної пошти?
. Наведіть приклади адрес електронної пошти.
. Як реєструвати поштову скриньку на сервері електронної пошти.
7.       ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
8.       ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати відповідний параграф підручника, конспект уроку.
Завдання за підручником.

8 клас Урок № 1 Дата 4.09.2016
Тема: Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень.
Мета: повторити основні поняття, вивчені в минулому році, ознайомитись з поняттям кодування та прикладами кодування повідомлень
Розвивальна мета: навчити дітей абстрактно та логічно мислити, розвити цікавість до здобуття нових знань
Виховна мета: розвити в учнях інформаційну культуру, вміння працювати з інформацією
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
1.      (2 хв.) Організаційний момент.
2.      Основні правила техніки безпеки та поведінки в комп’ютерному класі. (5 хв.)
3.      (10 хв.)Актуалізація знань:
      що таке інформація з точки зору інформатики?
      які інформаційні процеси ви пам’ятаєте?
      як ми використовуємо комп’ютер?
      чому в комп’ютері використовується бінарний код?
4.      (5 хв.) Мотивація отримання нових знань: без розуміння процесу кодування неможливо уявити основні принципи роботи комп’ютерного обладнання.
5.      (3 хв.) Поняття інформації як даних, опрацювання даних – отримання нових даних, що можна використовувати в подальшому.
6.      (10 хв.) Поняття коду: код – це представлення даних у вигляді послідовності символів, звуків, графічних зображень, сигналів. Приклади: книга, конспект, скандинавські руни (карти), азбука Морзе (сигнал СОС – 3 точки, 3 тире, 3 точки, або три коротких сигнали, три довгих і знову три коротких). Можна дати прослухати дітям або запитати, може, хтось відтворить. Якщо зрізати дерево, то за кільцями можна визначити, скільки дереву років, чи дощовим або посушливим був кожен рік його життя. Отже, дерево зберігає інформацію про своє життя. З жолудя виростає дубок, з пшеничного зерна — колос, а це значить, що в насінні зберігається інформація про рослини. Коли ми вчимо правило або вірш, ми зберігаємо їх у пам’яті. Книги, газети, жур­нали зберігають для нас з вами події минулих років.
У передаванні (поширенні) інформації беруть участь дві сторони:
·         джерело — людина або пристрій, що передає інформацію;
·         приймач — людина або пристрій, який її отримує.
Розмовляючи, ми передаємо один одному інформацію. У ході технічного прогресу люди придумали багато пристроїв для передачі інформації: телевізор, радіо, телеграф, телефон, ЕОМ.
Кодування повідомлень — це перетворення повідомлень без зміни його змісту на інший вигляд за допомогою певних правил.
Код — це набір правил перетворення для кодування.
7.      Приклади кодів, кодування та декодування повідомлень. С. 8 – код Цезаря, с. 9 – код Полібія. (5 хв.)
8.      Закріплення матеріалу. Виконання завдань з підручника. (5 хв.)
Домашнє завдання: с. 10, вправи 9, 11.



9 клас
Тема уроку
Дата
1
Техніка безпеки при роботі з комп'ютером. Інформатика як наука та галузь діяльності людини
04/09/2017

05/09/2017
Знання: пояснення правил безпеки, поняття інформатики як науки та галузі людської діяльності.
Діяльність: вміння користуватись обладнанням шкільного комп’ютерного класу
Цінність: усвідомлення ролі інформатики в житті людини та важливості її вивчення.
Хід уроку
1.      Організаційний момент. Перевірка присутності та готовності до уроку.
2.      Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку, критеріїв оцінювання практичної роботи.
3.      Актуалізація опорних знань
4.      Пояснення нового матеріалу
Інформатику розглядають і як науку, і як галузь людської діяльності.

Термін інформатика походить від французького слова informatique (фр. іnformation – інформація і automatique – автоматика). Широко роз­повсюджений у світі також англомовний варіант цього терміну -   (англ. сomputer – комп’ютер, science – наука).
Ви вже знаєте, що інформація та інфор­маційні процеси відігравали значну роль у житті людей, починаючи зі стародавніх часів. Але як наука інформатика почала інтенсивно розвива­тися лише у другій половині ХХ ст. Це пов’язано з появою та бурхливим розвитком комп’ютерів - потужного засобу зберігання і опрацювання чис­лових, текстових, графічних, звукових і відеода- них. До того часу питання інформатики та інфор­маційних технологій відносилися до кібернетики (грец. χυβερνη′τχη - мистецтво управління) - нау­ки про загальні принципи управління в різних системах: технічних, біологічних, соціальних та інших. Вивчення таких принципів приводило до необхідності побудови теорій про способи зберігання, передавання і опрацювання інфор­мації.
Засновником кібернетики як науки, а відпо­відно й інформатики, вважають американського вченого Норберта Вінера (1894-1964) (рис. 1.35). Вагомий внесок у розвиток кібернетики та інформатики зробили американець Клод Шеннон (1916-2001), українці Віктор Глушков, який є засновником інформатики як науки в Україні, і Микола Амосов (1913-2002) (рис. 1.36), відомий своїми роботами в галузі штучного інтелекту.

Науку інформатика поділяють на теоретичну і прикладну. Теоретична інформатика розробляє математичні методи реалізації інформаційних процесів. Прикладна інформатика вивчає пи­тання проектування комп’ютерів, комп’ютерних мереж, штучного інтелекту та інше.

Інформатика як галузь діяльності людини складається з виробництва і ремонту обчислювальної техніки, створення програмного забезпечення, розробки сучасних технологій опрацювання даних, створення і застосу­вання сучасних засобів комунікації.
Від рівня розвитку інформатики залежить рівень зростання продук­тивності праці в інших галузях народного господарства, враховуючи ве­личезну роль інформаційних технологій в сучасному суспільстві. Тому розвиток інформатики повинен відбуватися випереджальними темпами в порівнянні з іншими галузями.
Очевидно, що інформатика як галузь діяльності людини тісно пов’яза­на з інформатикою як наукою і на практиці використовує її досягнення.

  1. Закріплення. Усне опитування.
  2. Підсумки уроку.
  3. Домашнє завдання. Підготувати доповіді про діяльність вчених. П. 1.1 підручника
2
Поняття інформаційного суспільства. Інтелектуальна власність та авторське право
5.09.2017
Знання: Поняття інформаційного суспільства. Інтелектуальна власність та авторське право.
Діяльність: наведення прикладів, що свідчать про інформатизацію суспільства,  вміння користуватись освітніми ресурсами Інтернет.
Цінність: усвідомлення ролі захисту авторського права на інтелектуальну власність..
Хід уроку
1.      Організаційний момент. Перевірка присутності та готовності до уроку.
2.      Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку, критеріїв оцінювання практичної роботи.
3.      Актуалізація опорних знань. Якими джерелами ви користуєтесь при підготовці до КР, уроків, конференцій тощо. Як ви купуєте квитки на різні види транспорту. Що таке BLA BLA CAR?
4.      Пояснення нового матеріалу. Ознаки інформатизації суспільства. Поняття АІС, її складові частини. На прикладі об’єктів та їх властивостей АІС «Укрзалізниця». Інтелектуальна власність та захист авторського права на Україні.
Результа́т інтелектуа́льної дія́льності (РІД) — нематеріальний комерційний продукт, що підлягає використанню (правовий термін). Результати інтелектуальної діяльності, яким відповідно до чинного законодавства надається правова охорона, є об'єктами інтелектуальної власності (ОІВ). Правова охорона ОІВ побудована на принципі надання виключних прав на ці об'єкти. Винятковим правом є право особи на використання об'єктів, що охороняються на свій розсуд, включаючи право заборонити використання зазначених об'єктів іншим особам, якщо таке використання не порушує прав інших правовласників. Результати інтелектуальної діяльності, правова охорона яким не представлена, відносяться до інтелектуальних продуктів, що не охороняються. Для об'єктів інтелектуальної промислової власності існують два способи закріплення прав на дані об'єкти:
·         відкритий — шляхом оформлення патенту;
·         закритий — шляхом охорони секретів виробництва (ноу-хау) в режимі комерційної таємниці.
Вибір на користь того чи іншого способу правової охорони обумовлюється можливістю отримання максимальної комерційної вигоди конкретним правовласником.
Об'єкти інтелектуальної власності відображаються в бухгалтерському обліку організації у складі необоротних активів відповідно до вимог положення з бухгалтерського обліку ПБО 14/2007 «Облік нематеріальних активів».

5.      Закріплення. Форма: дидактична гра. Хто у кого списав контрольну? Доведіть вчителю своє авторське право на письмову роботу.
6.      Підсумки уроку
7.      Домашнє завдання. Опрацювати § 1.2




3
Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. Освітні інформаційні ресурси і системи
5.09.2017
Знання: пояснення правил безпеки, поняття інформатики як науки та галузі людської діяльності.
Діяльність: вміння користуватись обладнанням шкільного комп’ютерного класу
Цінність: усвідомлення ролі інформатики в житті людини та важливості її вивчення.
Хід уроку
1.      Організаційний момент. Перевірка присутності та готовності до уроку.
2.      Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку, критеріїв оцінювання практичної роботи.
3.      Актуалізація опорних знань
4.      Виконання ПР (с.24-25). Закріплення. Висновки: важливість ОІС, складність підтвердження істинності інформації з неперевірених джерел.
5.      Підсумки уроку. оцінювання діяльності учнів.
6.      Домашнє завдання : повторити 1розділ (с. 5-16).



4

             Комп’ютерні мережі.                 Апаратне й програмне забезпечення мереж.

        9А        11.09
9Б        14.09
9В        12.09

 

 

Знання: поняття мережі, сервера, вузла,адреси, протоколу, передавального середовища.
Діяльність: вміння користуватись локальною мережею шкільного комп’ютерного класу.
Цінність: усвідомлення ролі мережі у роботі компютерного класу, школи, у діяльності учнів.
Хід уроку
1.      Організаційний момент. Перевірка присутності та готовності до уроку.
2.      Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку, критеріїв оцінювання практичної роботи.
3.      Актуалізація опорних знань.
4.      Нова тема.
Поняття мережі. 
Класифікація мереж за різними ознаками.
Вузли мережі та їх види. Сервер та робоча станція, проксі-сервер. 
Структура шкільної мережі, робоча група, ім'я комп'ютера в мережі.
Практичне завдання: переглянути ім’я комп’ютера (ПК-свойства), назву робочої групи (Сетевое окружение), спільні ресурси на комп’ютері вчителя, визначити адресу комп’ютера в мережі (локальній та глобальній).
5.      Підсумки уроку. оцінювання діяльності учнів.
6.      Домашнє завдання : § 2.1 (с. 33, № 3-7).





10 клас
Урок № 1                                                                                                     Дата 05.09
Тема: Поняття про шаблон документа; створення документа за допомогою майстра.
Мета:
навчальна: навчитись створювати документи за допомогою шаблонів;
розвивальна: розвиток в учнів здатності самостійно опановувати та раціонально використовувати програмні засоби загального призначення
виховна: виховувати взаємодопомогу та взаємоповагу, акуратність при роботі з технікою
ТЗН: ПК, офісне ПЗ загального призначення.
Тип уроку: урок нових знань, комбінований урок
Хід уроку
1.      Організаційний момент. Знайомство з учнями. Перевірка присутності та готовності до уроку.
2.      Мотивація навчальної діяльності. Механізм шаблонів спрощує та прискорює створення ділової документації. Це необхідно в довільній сфері діяльності.
3.      Актуалізація опорних знань. Як отримати ліцензійне програмне забезпечення, українізовані програми? Які шаблони встановлені на вашому ПК? Яким чином про це дізнатись?
4.      Пояснення нового матеріалу.
Для спрощення роботи  з типовими документами  використовують шаблони.  Наприклад,  під  час  створення  презентацій  використовувались шаблон  оформлення  та шаблон  вмісту.  Аналогічно  можна  користуватися шаблонами під час створення текстових документів.
  • Шаблон документа —  це  документ, що містить  всі  елементи,  які  є «спільними»  для різних документів даного типу. Шаблон  використовується як зразок для створення нових документів певного типу. Як правило, в шаблоні визначені стилі, які застосовано в цих доку­ментах; також можна додати до нього колонтитули, будь-який гото­вий текст, зображення тощо.
Під  час  створення  нового  документа  за шаблоном  ви  починаєте  не  «з чистого аркуша», а з копії шаблона. Наприклад, якщо існує готовий шаблон для наказів керівництва компанії, то під час створення нового наказу його заголовок,  зображення  логотипа  та  ін.  вже  розміщені  на  своїх  місцях. Потрібно  додати лише  номер  і  текст  наказу.  Причому  для  всіх  складових тексту наказу в шаблоні передбачено  готові  стилі.  Саме тому оформлення всіх наказів лишається однаковим.
Шаблони часто використовують для того, щоб установити єдиний стандарт для типових документів в організації. Наприклад, у школі можна с тво­рити шаблон для рефератів, тоді всі учні зможуть однаково оформлювати  їх.
Шаблон — це звичайний документ з розширенням dot, а не doc. Тексто­вий  процесор MS Word дає  змогу  відкривати  та  редагувати  шаблони  ана­логічно  до  редагування  документів.  Можна  перетворювати  документ  на шаблон. Основна відмінність між документами та шаблонами  полягає в  їх використанні.
Існує  два  основні  типи  шаблонів:  глобальні  й  шаблони  документа.  Гло­бальний шаблон, наприклад, шаблон Звичайний (Normal), містить параметри форматування, доступні  для  всіх  документів. Шаблони  документа,  наприк­лад шаблони записки або резюме, містять параметри форматунання, доступні тільки для документів, які були створені за допомогою цього шаблону.

Які види документів можна створювати за допомогою програми MS Word?
Програма MS  Word містить  кілька шаблонів  і майстрів для  створення різних типів документів, які використовуються найчастіше.
Такі шаблони та майстри створюються на допомогу користувачеві, їх ви­користання зберігає час на підготовку ділових паперів.
Так,  для  створення  особистих  або ділових  листів  можна  використати відповідні  майстри,  які  допоможуть  підготувати  листи,  необхідні  для різних ділових ситуацій.
За допомогою  Word можна створити, наприклад, такі види документів: Ділові листи,  Титульні сторінки повідомлень, Службові записки, Звіти, Бро­шури,  Довідники,  Постанови,  Бюлетені,  Заяви,  Наукові  роботи,  Розклад зустрічей, Грамоти, Календарі, Рахунки, Резюме тощо.
  • Якщо  потрібно  створити  набір  документів,  які  мають  схожі  зна­чення параметрів форматування, слід використати шаблони однієї групи: Стандартні, Вишукані або Сучасні. Так, якщо для створення резюме використовується шаблон Резюме стандартного стиля, то для підготовки листа —  шаблон Лист стандартного стиля.
Як створити новий документ на основі шаблону?
Будь-який  документ  створюється  на  основі шаблону. Як правило, в основі нових до­кументів лежить глобальний шаблон Звичайний (Normal.dot). Для створення документа на основі  шаблону,  який  відрізняється  від Normal.dot,  слід  скористатися  вказівкою Файл/Створити,  в  області  завдань  Створити документ  (мал. 18.1) обрати посилання на місцезнаходження  потрібного  шаблону,  наприклад На моєму комп’ютері, а потім обрати потрібний стандартний шаблон або майстер. Вбудовані до текстового процесора MS Word шаблони  зберігаються  у  стандартній  папці Шаблони.
Документ можна створювати  і на базі нестандартного  шаблону,  для  цього  потрібно лише  відкрити  шаблон  як  звичайний  документ, а потім продовжувати працювати з його вмістом.
Стандартна панель інструменті и містить кнопку Стандарти 31.10-2.jpg, яка дає можливість  автоматично  створювати  новий  документ  на  основі  шаблону Normal.dot,.
5.      Закріплення. Опрацювати матеріал підручника. Фронтальне опитування.
Що таке шаблон документа?
Які  види  документів  можна  створювати за допомогою програми MS Word?
Як  створити  новий  документ  на  основі шаблону?
Як  створити  новий  шаблон  на  основі наявного документа чи шаблону?
6.      Підсумки уроку. Виставлення оцінок за усні відповіді.
Домашнє завдання. Завантажити україномовні шаблони.







Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Початок роботи на e-olimp

Майстер-клас у Скретч

Чудові списки